Monday, May 13, 2013

Blå Måndag - OPI Tiffany Case

Det är måndag, det är soligt ute och det är Blå Måndag hos Linda!

Jag har på mig OPI Tiffany Case idag, som är en av bondbrudarna i deras nya kollektion Bond Girls. Jag har redan visat Jinx, så idag blir det detta. Jag har aldrig varit något vidare fan av Bond, öhm, ja, till Daniel Craig kom då. Så jag antar att jag är mer ett fan av honom än av Bond franchisen i sig. Jag hade faktiskt inte ens en aning om att det fanns en bondbrud som hette Tiffany Case, men en snabb googling senare så vet jag att hon var med i Diamonds Are Forever. Jag antar att det är därför färgen är som den är, för det här är UNDERBART vackert. Ljusblått fint glitter och lite lite större silvrigt glitter iblandat. Det känns mer finmalet än vad Mariahkollektionen var, precis som Jinx är det här mer som glittrigt socker.



Det gled på hur lätt som helst, inget rinn, inget klumpande, inga problem alls. Tre lager har jag, mest för syns skull för två hade nog räckt, men jag har gärna ett extra lager för att skydda mina tunna naglar. Det fina med Liquid Sand är att det maskerar alla sorters ojämnheter, min pekfingernagel har skivat sig å det grövsta men det syns inte alls med det här på. Tack för det OPI!





Jag jobbar fortfarande på en bra lösning för bättre bilder, det här är min snälla sambo som håller upp ett stort vitt pappersark bakom min hand, utomhus. Blev riktigt bra måste jag säga!

1 comment: